{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.465 visninger | Oprettet:

Forsikring i udlandet {{forumTopicSubject}}

Er det egentlig lovligt at have sin bil forsikret i udlandet?

f.eks. at have en bil på danske plader, men med en forsikring fra et engelsk firma?

forstået på den måde at firmaet ikke har filialer i Danmark.

Eksempel: bluefin.co.uk

Grunden til jeg spørger er fordi de har andre og smartere forsikringstyper, og med garanti også andre priser, end her i DK.

Henvis gerne til kilder (f.eks. lovtekster)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring i udlandet
  • #1   27. jul 2012 jeg mener de fleste "super" biler er forsikret sådan, men det er mest fordi de danske ikke har råd til at forsikre dem, jeg ved ikke hvordan det fungere med almene biler

• #2   27. jul 2012 prøv det og fortæl bagefter til os hvordan det gik

• #3   27. jul 2012 Kunne være fedt at prøve, men vil nok have lidt vished før jeg forsøger smiley

Sælgeren siger jo nok ja, men hvad mon skat i DK siger. Dem vil jeg lige prøve at skrive til.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #4   27. jul 2012 SKAT kan da være ligeglade. Men tror ikke du skal regne med at få en billigere præmie hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

• #5   27. jul 2012 Kan ikke lade sig gøre,og da slet ikke med et selskab fra England da det ikke er bilen de forsikre men personen der skal køre bilen.
    Det vil sige du ikke kan lade andre køre bilen da den ikke er forsikret så.

• #6   27. jul 2012 Lasse, det er jo netop det jeg vil finde ud af, for er det lovligt i DK at have bilen reg. i f.eks. england eller tyskland, så kan du få den på danske plader (dansk indreg) og så kan den synes i DK.

Spørgsmålet er om en udenlandsk forsikring er nok til at dække det lovkrav der er om forsikringer for danske biler.

Priserne er bestemt anderledes, ikke altid bedre, men de er ikke lig med de danske, det er 100. Spørgsmålet er om de vil dække mig. De danske selskaber er små og meget indelukkede, derfor ser jeg det som at der er en stor chance for at de gerne vil i et land hvor unge ikke anses som totalt idioter på vejene, som de gør i DK. (og desværre tit er)

• #7   27. jul 2012 Henrik: Det er ok, der er alligevel ingen der får lov at låne min bil ^^

• #8   27. jul 2012 Lasse: Det er jo kun for folk der vil forsikres i england? Det er ikke sagen her.
    De anser folk der ikke er vant til at køre i venstre side som risikogruppe, forståeligt nok, men da jeg er i DK, er jeg ikke i den risikogruppe, da jeg jo netop er vant til at køre i højre side i DK.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#9   27. jul 2012 Carsten det meget muligt priserne er billigere set ude fra. Men husk nu også på at i f.eks England og Tyskland er billigere også væsentligt billigere i indkøb.

• #10   27. jul 2012 Lasse: Jeg er usikker på det du henviser til. Der står jo intet om udenlandsk forsikring på bil med danske plader?
    Og nej, jeg tror ikke de er strengere. De er da foruden det slet ikke strengere?
    Har du lagt mærke til at i DK sætter man priser efter statestikker? statestikker som er virkelig elendige sammenlignet med dem i udlandene.
    Bl.a. i den tyske du viser, så er det kun de høje det første år, ikke de første, op til 7 år, som i DK (25+)

Casper K: Sandt, bilerne er billigere, men når jeg nu ikke skal have forsikret en superbil, så går det skam også nok. Forventer jo ikke vold meget.

Her i DK er jeg jo også nød til at have en selvrisiko på 10K eller lignende for at få en reel pris i forsikring for så gammel en slæde som min. Det er helt grotesk.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#11   27. jul 2012 Hvilken bil er der tale om ?

• #12   27. jul 2012 Min 320'er smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#13   27. jul 2012 Tror ikke du får det billigere i udlandet. En 320 koster da heller ikke mange basøre at forsikre.

• #14   27. jul 2012 Lasse: "Tegning af tysk ansvarsforsikring er obligatorisk for indregistrering på tyske nummerplader." på TYSKE nummerplader.

I dansk lovgivning står der man bare skal have en gældende forsikring. Spørgsmålet går på hvad den juridiske definition på det er.
    Jeg skal ikke registreres hverken i tyskland eller andre lande.

Casper: For mig er den stadig dyr at forsikre, desværre, så derfor forsøger jeg at se om det er muligt at kunne få den service leveret fra et andet land til en anden pris. Ligesom jeg kan bestille vare i udlandet eller div. services.

• #15   27. jul 2012 Jeg har allerede skrevet til skat, og søger information om de udenlandske forsikringsselskaber smiley

Der er jo netop som du er inde på, andre krav til de forsikringer, der er også forskel på hvad de dækker og erstatter osv. alt det skal også tages i betragtning, men er det noget der er hold i, vil jeg absolut bruge det og fortælle folk om det.

• #16   2. maj 2013 fandt du ud af noget eller opgav du???

• #17   3. maj 2013 Jeg har fundet ud af noget. Det kan ikke lade sig gøre, skal har sagt det skal være dansk forsikring, selvom det ikke er specificeret i loven at den skal være dansk, men at den bare skal være gyldig. De siger det er en underforståelse.

Ikke at jeg er enig, og hvis jeg var rigmand med for meget tid, så tog jeg den sag op, for det virker sært, men det var mit svar fra dem.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #19   7. maj 2013 Du skal have licens til at tegne de lovpligtige motoransvarsforsikringer i Danmark. De udenlandske selskaber som ønsker at komme ind på de danske marked, benytter sig at diverse agenture eks. Mondux.

Kommentér på:
Forsikring i udlandet

Annonce